Студијски програм/студијски програми  :      Математика

Врста и ниво студија:      Основне академске студије

Назив предмета:      Увод у комплексну анализу

Наставник (Презиме, средње слово, име):      Јовановић Ч. Иван

Наставник/ сарадник за вежбе: Вујовић М. Светлана

Статус предмета:      обавезни

Број ЕСПБ:      8

Услов: није предвиђен

Циљ предмета

Упознавање са методама комплексне анализе.

Исход предмета

Овладавање фундаменталним појмовима комплексне анализе и теорије холоморфнеих функција, аналитичког продужења, основних геометријских теорема,  хармонијских функција.

Садржај предмета

Теоријска настава

·         Холоморфне функције: Комплексни бројеви, топологија комплексне равни (пут, крива, област), функције комплексне променљиве, непрекидност, диференцијабилност, извод, конформно пресликавање, билинеарна функција, елементарне функције.

·         Особине холоморфних функција: Интеграл (дефиниција и особине), првобитна или прим функција, теорема Кошија, интегрална формула(е) Кошија, теорема Морера, Тејлоров ред, особине холоморфних функција, теорема о јединствености холоморфне функције, теорема Вајерштраса,  Лоранов ред, изоловани сингуларитети, резидуум, теорема о резидуумима.

·         Аналитичко продужење: Појам аналитичког продужења, елемент аналитичке функције, продужење дуж пута, вишезначне елементарне функције.

·         Основне геометријске теореме:  Геометријски принципи (принцип аргумента, Рушеов став, принцип очувања области, принцип максимума модула и лема Шварца).

·         Хармонијске функције:  Веза између хармонијских и холоморфних функција, Теореме о холоморфним функцијама које се могу пренети на хармонијске функције.

 

Практична настава:Вежбе,

Обрађују се примери у складу са теоријском наставом.

Литература

  1. Б.В. Шабат: „Увод у комплексну анализу“, Москва, 1976
  2. В. Дајовић, „Теорија функција комплексне променљиве“, Београд, 1977
  3. М. Никић: „Основи комплексне анализе“, Београд, 1992.
  4. В. Сидоров, М.В. Федорчук, М.И. Шабунин: „Лекције из теорије  функција комплексне променљиве“, Москва, 1989.

Број часова  активне наставе

Остали часови

0

Предавања:

45

Вежбе:

45

Други облици наставе:

0

Студијски истраживачки рад:

0

Методе извођења наставе

Фронтална, групна, интерактивна

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена

Завршни испит

поена

практична настава

15

писмени испит

40

колоквијум-и

45

усмени испт

 

семинар-и